**Przewodniczka po Kwidzynie
1. Zrobi plan swojego miasta, uwzględniając w nim zabytki oraz pomniki przyrody i umie się nim posługiwać.
2. Odwiedzi ważne dla miasta zabytki.
3. Zna historię swojego miasta i związane z nim legendy.
4. Umie odczytać rozkład jazdy komunikacji miejskiej.
5. Weźmie udział w wycieczce, w której będzie zwiedzała swoje miasto.
Sprawności związane z patronką :)
* Życie w słoiku
1. Zna podstawowe informacje
dotyczące Ireny Sendlerowej (data urodzenia i śmierci oraz miejsce, ile osób uratowała, pseudonim, wie co to za
projekt "życie w słoiku")
2. Obejrzała film pt. "Dzieci
Ireny Sendlerowej".
3. Weźmie udział w służbie zastępu
lub drużyny.
4. Na podstawie zdobytej wiedzy o
Irenie w ciekawy sposób przedstawi najważniejsze informacje z życia z patronki
na zbiórce zastępu/drużyny.
** Dziecko Ireny Sendlerowej
1. Przeczytała książkę pt.
"Dzieci Ireny Sendlerowej" i poleci wybranej osobie.
2. Zorganizuje zbiórkę zastępu na
temat Ireny Sendlerowej powołując się na zdobytą przez siebie wiedzę o
patronce.
3. Zorganizuje służbę dla drużyny lub
zastępu.
4. Zrobi wystawę dotyczącą patronki w
harcówce lub przygotuje gazetkę na jej temat.
*** Sprawiedliwa
1. Odwiedzi grób patronki na Powązkach
w Warszawie oraz zrobi sobie zdjęcie przy tablicy pamiątkowej w Warszawie.
2. Poprowadzi gry i zabawy dla
dzieci, np. w przedszkolu.
3. Znajdzie dla siebie indywidualną
służbę związaną z pomocą osobą najbardziej potrzebującym lub z dziećmi przez
okres 2 miesięcy.
4. Posiada podstawową wiedzę o
patronce i stara się ją poszerzać: wie jakie odznaczenia i za co otrzymała
Irena, wie dokładnie jak wyglądało wyprowadzanie dzieci z getta warszawskiego,
wie jak wyglądało jej życie po wojnie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz